Poniżej odnajdą Państwo odpowiedzi na wszelkie pytania, które ułatwią prace z Portalem semibox.pl
Pomoc - FAQ
Aby poprawnie złożyć Zlecenie należy wybrać Produkt, klikając „ZAMÓW i ZAPŁAĆ”. Wraz z każdym zamawianym Produktem określane są indywidualnie parametry, tj. format, kolor, uszlachetnianie, nakład produktu oraz inne wytyczne. Następnie należy poprawnie wypełnić Formularz Zamówień z niezbędnymi danymi osobowymi oraz danymi do wystawienia faktury, wgrać poprawnie Pliki Graficzne, wybrać formę i adres dostawy oraz dokonać płatności
Klient ma prawo anulowania lub wstrzymania Zlecenia, najpóźniej do 2 godzin, liczonych kolejno w przedziale od 08:00 do 16:00 każdego dnia roboczego, od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, potwierdzającej przyjęcie Zlecenia do realizacji. W takim przypadku Klient zostanie poproszony o ponowne wgranie Pliku Graficznego i ponowne złożenie poprawnego Zlecenia. Anulowanie opłaconego Zlecenia przed jego realizacją, skutkuje zwrotem kosztów pomniejszonych o 15 PLN/brutto na konto, z którego dokonano płatności. W przypadku przekazania Zlecenia do produkcji, Klient pokrywa wszelkie koszty związane z realizacją Zlecenia do momentu wstrzymania lub anulowania, lecz nie wyższe niż 100% wartości Zlecenia. Aby wstrzymać lub anulować Zlecenie należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta drogą e-mail lub telefoniczną, podając numer Zlecenia. Klient ma możliwość usunięcia Zlecenia w trakcie wyboru Produktów, które nie zostały opłacone, bez żadnych zobowiązań finansowych
Termin realizacji Zlecenia jest podawany każdorazowo przy składaniu Zlecenia. Czas realizacji liczony jest od wpłynięcia i zaksięgowania płatności na koncie Portalu oraz poprawnie wgranych Plików Graficznych. Podane terminy są dniami roboczymi. W podanych terminach nie został ujęty czas transportu Zlecenia do Klienta, realizowanego przez Przewoźnika. Klient każdorazowo zostanie poinformowany o przekazaniu Zlecenia do transportu, otrzymując numer listu przewozowego na wskazany adres e-mail
Istnieje możliwość, iż wiadomość została wstrzymana przez system antyspamowy lub umieszczona w folderze „spam”. Prosimy o sprawdzenie folderu oraz weryfikację adresu e-mail podanego przy składaniu Zlecenia. Jeśli jednak wiadomość e-maila nie dotarła w ciągu 12 godzin, to prosimy o kontakt poprzez adres e-mail semibox@semibox.pl
Nie ma takiej możliwości, Zlecenia realizowane są zgodnie z terminami podanymi w trakcie składania Zlecenia
Nie ma takiej możliwości, każde Zlecenie związane jest z drukiem jednego projektu. Każde Zlecenie wymaga indywidualnego Pliku Graficznego
W każdym przypadku podawane są końcowe ceny brutto, zawierające koszt produkcji, opakowania transportowego i dostawy przez Przewoźnika na terenie Polski. Jedynym odstępstwem jest transport kurierem miejskim lub własnym oraz wysyłka zagraniczna. W takim przypadku koszt dostawy określany jest indywidulanie
Wszelkie informacje o Zleceniu zawarte są w zakładce „zaloguj się”. Można sprawdzić i zmienić swoje dane
Po zatwierdzeniu transakcji zostanie wygenerowana wiadomość e-mail, która zostanie przekazana na wskazany adres e-mail Klienta. W treści wiadomości zostanie przekazany numer oraz podsumowanie Zlecenia
Istnieje taka możliwość, lecz wymagany jest wcześniejszy kontakt z Działem Obsługi Klienta drogą e-mail w celu określenia form dostawy i dokonania płatności
Istnieje taka możliwość, lecz wcześniej wymagany jest kontakt z Działem Obsługi Klienta drogą e-mail, podając numery Zleceń
Zlecenia mogą zostać odrzucone w przypadku błędnie wgranego Pliku Graficznego lub składania Zleceń, które nie są zgodne z Regulaminem Portalu
Nie ma takiej potrzeby. Realizujemy Zlecenia bez wymaganej rejestracji, lecz rejestracja umożliwia korzystanie ze wszelkich udogodnień i akcji promocyjnych. Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma link na wskazany adres e-mail, w celu aktywacji konta
Preferujemy kontakt poprzez e-mail: semibox@semibox.pl. W pilnych przypadkach prosimy o kontakt telefoniczny: +48 513 031 186 w godzinach 08:00 – 17:00
Czas odpowiedzi nie przekracza 1 dnia roboczego
W zakładce „Zaloguj”, należy ze edytować dane a następnie wybrać „Zapisz zmiany”
Na dany numer NIP może być utworzone tylko jedno konto
Należy kliknąć link znajdujący się pod formularzem logowania "Przypominanie hasła". Po podaniu adresu e-mail i wpisaniu hasła, na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link umożliwiające reset i zmianę hasła
Można wykonać taką czynność, przechodząc do zakładki "Moje konto” oraz logując się na konto. Dalej „ustawienia konta"
Składanie Zleceń za pomocą Portalu można dokonywać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok. W przypadku Zleceń zgłoszonych po godzinie 16.00 i w dni wolne od pracy, ich czas produkcji będzie liczony od następnego dnia roboczego. Portal pracuje w dni robocze w godzinach 08:00 – 19:00
Dane przechowywane są zgodnie z Regulaminem Portalu
Zlecenia wysyłane są firmą kurierską. Klienci mają możliwość odbiorów własnych w siedzibie Portalu. W takim przypadku wymagany jest wcześniejszy kontakt drogą e-mail na adres semibox@semibox.pl
Koszt przesyłki wliczony jest w cenę Zlecenia. Jedynym odstępstwem jest transport kurierem miejskim lub własnym oraz wysyłka zagraniczna. W takim przypadku koszt dostawy określany jest indywidulanie
Przy każdym Produkcie podany jest czas produkcji Zlecenia. Przesyłki paczkowe oraz paletowe dostarczane są przez Przewoźnika do 48 h od dnia nadania, w dni robocze. Kiedy Zlecenie będzie gotowe do wysyłki, zostanie wysłana wiadomość e-mail z linkiem do systemu Przewoźnika, gdzie będzie można sprawdzić status i numer przesyłki
Adres wysyłki jest każdorazowo ustalany w trakcie wypełniania Formularza Zlecenia
Istnieje taka możliwość po wcześniejszym skontaktowaniu się z Działem Obsługi Klienta pod adresem e-mail semibox@semibox.pl, w celu ustalenia adresów i kosztów transportu
Nie ma takiej możliwości, opakowania dostarczane są na „płasko”
Wysyłka jest darmowa, opłacie podlega jedynie dostarczany wzór
Jest taka możliwość poprzez wcześniejszy kontakt pod adresem e-mail semibox@semibox.pl
Na liście przewozowym nie ukażą się dane Portalu semibox.pl, dzięki czemu Odbiorca nie dowie się gdzie Zlecenie było realizowane. Informacja powinna zostać wysłana na adres e-mail semibox@semibox.pl, po złożeniu Zlecenia podając numer Zlecenia
Istnieje taka możliwość, informacja powinna zostać wysłana na adres e-mail semibox@semibox.pl podając numer Zlecenia
Zamówienia wysyłane są w opakowaniach kartonowych, dodatkowo zabezpieczone folią stretch. Przy większych zamówieniach istnieje możliwość umieszczenia Produktów na palecie
Dostawa w paczkach to dostawa rozłożonych opakowań, pakowanych po kilkadziesiąt sztuk w grubą folię zabezpieczającą lub w opakowanie kartonowe, jest to optymalna forma dostawy. Dostawa jest realizowana przez Przewoźnika w opcji „od drzwi do drzwi”, czyli pod adres wskazany w Zleceniu. Dostawa paczkowa do 20 kg na jedną paczkę. Dostawa na paletach jest przeznaczona dla Klientów zamawiających duże ilości opakowań, zazwyczaj powyżej kilkuset sztuk. Dostawa jest realizowana przez Przewoźnika w opcji „rampa rampa”, czyli pod budynek wskazany w Zleceniu. Opakowania przesyłane są na bezzwrotnej palecie przemysłowej, zabezpieczonej folią stretch
Opakowania dostarczane są rozłożone „na płasko”, do samodzielnego złożenia. W celu zapoznania się z instrukcją składania należy wejść w zakładkę „łatwe składanie”
Istnieje taka możliwość, wcześniej wymagany jest kontakt na adres e-mail semibox@semibox.pl, podając numer Zlecenia
Jeśli Odbiorca będzie nieobecny w domu, Przewoźnik podejmie dwie próby doręczenia. Możliwe, iż Zlecenie będzie do odbioru w punkcie odbiorów własnych Przewoźnika. Wszelkie informacje o tych zdarzeniach zostaną wysłane drogą SMS na numer telefonu wskazany przy uzupełnianiu Formularza Zamówień. Po 7 dniach kalendarzowych, w przypadku braku odbioru, przesyłka zostanie zwrócona do Nadawcy
W przypadku zwrotu Zlecenia do siedziby Portalu, z powodu braku odbioru przez Odbiorcę, Portal będzie nawiązywał kontakt z Klientem. W sytuacji ponownej wysyłki, Klient będzie musiał uregulować koszt 15 PLN/netto za ponowną wysyłkę 1 paczki i 160 PLN/netto w przypadku palety. W sytuacji braku możliwości kontaktu z Klientem w ciągu 30 dni Zlecenie zostanie zutylizowane
Usługi transportowe realizowane są tylko w dni robocze
Paczki do 30 kg dostarczane są w serwisie „od drzwi do drzwi”, czyli w miejsce wskazane na liście przewozowym. Przesyłki paletowe nie są wnoszone we wskazane miejsce, lecz dostarczane pod budynek wskazany na liście przewozowym
Koszty wysyłki ustalane są indywidualnie
Istnieje taka możliwość, wcześniej wymagany jest kontakt na adres e-mail semibox@semibox.pl, przed złożeniem Zlecenia
Zlecenie należy opłacić w trakcie składania Zlecenia. Do wyboru są 2 formy płatności:
- PayU – platformy płatnicze
- Przelew na konto - numer konta przesłany zostanie po złożeniu zamówienia lub dostępny tutaj: mBank 20114020040000310279923912
Płatności za pomocą PayU (w przypadku płatności natychmiastowych) księgowane są w ciągu 3 minut. W tym czasie wygenerowane i wysłane zostanie potwierdzenie płatności. W przypadku płatności przelewem, czas realizacji jest zależny od terminu w jakim wykonano płatność. Od momentu otrzymania wpłaty, Zlecenie zostanie zaakceptowane i przesłane do realizacji. W celu przyspieszenia Zlecenia prosimy o przesłanie potwierdzenia dokonanej płatności na adres e-mail: semibox@semibox.pl. Kurier nie przyjmuje żadnej gotówki. Opłata za przesyłkę musi zostać uregulowana z góry poprzez Portal. Zlecenie będzie realizowane po wpłynięciu opłaty za Zlecenie
Faktury generowane są i wysyłane automatycznie drogą elektroniczną, po opłaceniu Zlecenia, na adres e-mail wskazany w trakcie wypełniania Formularza Zamówień. Dane do faktury powinny zostać wpisane w Formularzu Zamówień.
W szczególnych wypadkach istnieje taka możliwość
Maksymalny czas na dokonanie przelewu to 5 dni kalendarzowych, od dnia złożenia Zlecenia. Jeśli w ciągu 5 dni nie wpłynie płatność na konto, to Zlecenie zostanie automatycznie anulowane
W szczególnych wypadkach istnieje taka możliwość
Wszelkie informacje jak przygotować pliki do druku są dostępne na stronach Portalu w zakładce „Pliki Graficzne” W przypadku gdy zawarte informacje na stronie Portalu będą niewystarczające, zalecamy kontakt drogą elektroniczną na adres e-mail: semibox@semibox.pl
Umożliwiamy kilka metod wgrywania, w zależności od wielkości pliku. Plik trzeba zapisać jako załącznik podczas składania Zlecenia. W indywidualnych sytuacjach istnieje możliwość przesłania pliku drogą elektroniczną na adres e-mail: semibox@semibox.pl podając numer Zlecenia w tytule wiadomości
Aby jakość druku była zadowalająca, pliki powinny mieć minimum 300 dpi dla druku offsetowego oraz druku cyfrowego i suma barw nie przekraczała 290 %
Obrys wykrojnika został stworzony, aby ułatwić proces projektowania opakowania. Został wykonany w przestrzeni kolorów PANTONE, ale wydruki wykorzystują przestrzeń CMYK. Dzięki temu nie ma obawy, że kolory obrysu wykrojnika pojawią się w projekcie lub dokonają zmian wymiarów i kształtu obrysu wykrojnika. Nie można ingerować w projekt obrysu wykrojnika
Portal przygotowuje prace do druku wg. projektów graficznych dostarczonych przez Klienta, dlatego wszystkie pliki będące projektem, powinny być przygotowane zgodnie z zasadami poligrafii i specyfikacjami podanymi na stronach Portalu. Portal nie ingeruje i nie weryfikuje przesłanych plików pod względem technicznym i merytorycznym, Portal nie ponosi odpowiedzialności za błędnie przygotowane pliki, które są niezgodne z podanymi specyfikacjami, a wskutek tego za powstałe błędy w druku
Do każdego Zlecenia trzeba zawsze dodawać jeden plik graficzny, w zalecanym rozszerzeniu PDF
Portal akceptuje pliki w formacie PDF, w palecie kolorów CMYK. Nie realizowane są prace przesłane w innym formacie. W celu uniknięcia błędów trzeba wysyłać pliki z jednym rozszerzeniem
W trakcie składania Zlecenia, przed wysłaniem pliku do realizacji, należy skasować i wgrać nowy plik. Po przesłaniu pliku do realizacji, należy w ciągu 2 godzin przesłać informacje o wstrzymaniu Zlecenia do przesłania poprawek. Po wskazanym czasie Klient może zostać obciążony dodatkowymi kosztami wskazanymi w Regulaminie Portalu
Pliki są przechowywane przez 14 dni roboczych od dnia złożenia Zlecenia
Nie ma takiej możliwości, za wgranie pliku odpowiedzialny jest Klient
Nie dokonywane są żadne korekty w plikach
Portal proponuje szeroką gamę Produktów dostępnych na stronie, które nie są sprzeczne z polskim prawem oraz są zgodne ze specyfikacją. W przypadku braku wymaganego Produktu należy skontaktować się drogą elektroniczną na adres e-mail: semibox@semibox.pl
Nie istnieje taka możliwość
Tak, istnieje taka możliwość
Drukujemy w technice offsetowej i offsetowej UV na maszynach do formatu B1, 4 i 8 kolorowych oraz w technologii cyfrowej
Oferujemy druk cyfrowy oraz offsetowy i offsetowy UV w palecie kolorów CMYK i PANTONE
Nie ma takiej możliwości. Opakowania Eko szare i Eko białe proponowane są bez nadruku. Zalecamy produkcję owijek lub naklejek. Rekomendujemy nadruk na kartonie typu Kraftliner, wymagany kontakt z Portalem na adres e-mail: semibox@semibox.pl
Minimalna wielkość zamówienia dla każdego opakowania to 100 sztuk
4+4 oznacza projekt obustronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce (tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach). 4+0 oznacza projekt jednostronnie zadrukowany zewnętrznie w pełnej kolorystyce.
Gramatura jest oznaczeniem gęstości papieru, a przez to również i jego sztywności. Miarą gramatury jest g/m2 (gram na metr kwadratowy). Zatem im większa gramatura, tym arkusz papieru jest cięższy, co przekłada się albo na jego strukturę, albo wprost na jego grubość
Za pośrednictwem Portalu wykorzystywane są najlepsze materiały do wykonania Zleceń
Uszlachetnienie występuje tylko na jednej, zewnętrznej stronie opakowania
Każdy Produkt proponowany jest tak, aby wykorzystać optymalne surowce, które będą wpływać na wysoką jakość i wytrzymałość Produktu. W razie wątpliwości, istnieje możliwość wysyłek wzorów
Minimum 8 pkt – 100%K
Zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku kolorowym w poligrafii. Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów (oprócz koloru czarnego) C - Cyan M - Magenta Y - Yellow K – Black. Barwy wynikowe w metodzie CMYK otrzymuje się poprzez połączenie barw podstawowych w proporcjach (dla każdej z nich) od 0% do 100%. Poprzez połączenie tych czterech kolorów w poligrafii, uzyskuje się zadruk pełno kolorowy
Pokrywanie produktów materiałami, w celu zwiększenia ich wytrzymałości lub dla celów estetycznych np. lakierowanie, foliowanie. Można w ten sposób uzyskiwać powierzchnie błyszczące, matowe lub łączone. Oprócz efektów czysto wizualnych, zapewnia drukom elastyczność i odporność na wilgoć oraz chroni je przez ścieraniem
Z powodów technologicznych używamy kolorystyki CMYK, które nie oddają identycznych barw jak na monitorze, wiążę się to m.in. z faktem różnic pomiędzy paletą RGB a CMYK
Tak, oczywiście jest możliwość druku w innej kolorystyce niż CMYK, wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Aby poznać dokładną cenę druku w innej kolorystyce należy na stronie głównej wejść w ikonkę „Projekty indywidualne”. Wszystkie kolory specjalne znajdujące się w Państwa pracy zostaną skonwertowane do kolorów CMYK bez ewentulnych wytycznych
Nie ma możliwości drukowania z plików zapisanych do kolorystyki RGB (RGB jest kolorystyką m.in. do wyświetlania obrazu na monitorze). W przypadku druku offsetowego zawsze drukuje się mieszając 4 podstawowe barwy CMYK. Dlatego pliki zawsze należy przygotować w kolorystyce CMYK
Głównym celem zastosowania lakieru jest uszlachetnienie oraz zabezpieczenie druku. Lakieru dyspersyjnego używa się w dwóch wersjach: mat lub połysk (odpowiedni efekt końcowego produktu). Lakier offsetowy służy głównie do zabezpieczenia druku (przypomina bezbarwną farbę). Natomiast lakier UV możemy położyć wybiórczo w miejscach, które wskaże Klient. Nadaje to produktowi elegancki wygląd. W przypadku lakieru UV należy wejść w zakładkę „Zlecenia nietypowe”
Spad drukarski jest terminem poligraficznym określającym zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odrzucony w wyniku cięcia. Przy drukach w których tło jest zadrukowywane kolorem lub też elementy grafiki dochodzą do krawędzi projektu, uwzględnienie w projekcie spadów staje się koniecznością. Dzieje się tak z powodu niedokładności urządzeń introligatorskich - gilotyn i krajarek, których dokładność cięcia jest różna, i wahać się może nawet w granicach 3 - 5 mm. Publikacje pozbawione spadów mogłyby zatem w procesach introligatorskich ulec uszkodzeniu, bądź też przez odcięcie ważnych elementów grafiki i tekstu, gdy nóż odchyliłby się do wnętrza druku od linii cięcia, bądź też w końcowym produkcie wystąpić by mogły niezadrukowane fragmenty tła, lub nieprzylegające do krawędzi elementy grafiki, gdy nóż poszedłby w stronę zewnętrzną. Uwzględnienie spadów w projekcie i procesie drukarskim zapewnia, że druk finalny pozbawiony będzie tych, jakże często istotnych mankamentów, wpływających negatywnie na estetykę druku lub wręcz pozbawiających go wartości
W każdym projekcie przesłanym przez Portal, należy uwzględnić tzw. wewnętrzny margines bezpieczeństwa, w którym nie należy umieszczać ważnych elementów, np. tekst. Jest on niezbędny, gdyż podczas procesu cięcia arkusza do końcowego formatu, mogą wystąpić niewielkie przesunięcia wynikające z technologii, w efekcie czego elementy mogą zostać obcięte. Bezpieczny margines wewnętrzny dla wszystkich projektów drukowanych w trakcie produkcji wynosi minimum 4 mm (może być większy)
Reklamacje powinny być zgłaszane drogą e-mail na adres semibox@semibox.pl w formie pisemnej. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać numer Zlecenia, dane Klienta oraz dokładny opis stwierdzonej niezgodności i zakres roszczeń reklamacyjnych Termin do złożenia reklamacji jakościowych Zlecenia wynosi 14 dni roboczych od momentu otrzymania Produktów przez Klienta. Reklamacje złożone po określonym terminie nie zostaną rozpatrzone